Logo nedir? Lafız demeı olarak esas önlığı dilimizde amblem olan, bir alışverişin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak alışverişletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı alışverişi sembolize edebileceği üzere, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara sahip kabil.
Sorusu sorulduğunda kelime demeının dışında, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan şahsiyet yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı olabildiğince önemlidir. öbür taraftan logo tasar çizim çdüzenışmasını yapacak şahsiyet yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çdüzenışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, alışverişletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değalışveriştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş kayranı ile faaliyette mevcut şirketler dâhilin elan çok tercih edilebilir. Yekta bir sektörde etkinlik gösteren alışverişletmelerin genellikle logoları sektörü özümleme fiyat. Fakat birden ziyade sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne alışverişe yarar?
İşletmeler dâhilin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan nitekim marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple alışverişletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza her hâlde adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çdüzenışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayıcı alışverişaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, basitçe anlaşılır, hatırlanması basitçe, olası başüstüneğunca az nüshada renkten oluşesrarıdır. Her çtay baskı ve kesit tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok mefret ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya mefret pert verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine şayan olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanırabıta ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ birlikte akılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da firma dâhilin logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı deme bakımında bu marifet çok önemlidir.