Kireçlenme, kemiklerin ucunda zemin kayran kıkırdak dokunun giderek aşınması ve yıpranması ile ortaya çısoy bir rahatsızlıktır. Giderek kötü gidişatlar gerçekleşebilir. Kemikler parçalanarak eklem içinde birikmeye temellayabilir. Bu pozisyon vücutta iltihabi bir süreci ve sonrasında ağrı ataklarını ortaya çıayalr. 40 evetşın üstündeki bireylerde henüz çokça görülür. Ayrıca kilolu hamule dökmek kabilinden kızgın fiziki hareketlerde bulunan insanlarda, henüz çokça rastlanmaktadır. Eklem kireçlenmesi, eklem hastalıklarının da anayasa nedenlerinden biridir. Kireçlenmeden diz, kalça, sorumluluk, bel ve temelinç eklemleri etkilenir. Evetşın artması, obezite, eklemlerin aşırı tasarrufı ve kalıtım bilimi yatkınlıklar riski artırır. Eklem Kireçlenmesini Önlemek İçin Beslenme Önerileri Gani bereketli su tüketin. Kez, eklemlere destek esenlar. Bu yüzden her gündüz en az 8 çamçak su kucakmek gerektiğini ihmal etmeyin. Suyun haricinde mazot, kefir, ayran kabilinden ali kalsiyumlu besinler bile, kemik esenlığına katkı esenlar. Zerzevat ve yemiş tüketin. Kemik esenlığı kucakin, vitamin ve minerallerin tartılı bir şekilde düzenınması önerilir. Bu yüzden vitamin ve mineral değeri ali olan zerzevat ve meyveleri beslenmenize ekleyin. Evetğlı kırmızı ten tüketimini azaltın. Kırmızı ten tüketimi, hayvani proteinlerin çokça kurumı sonucunda idrarla yanında kalsiyum atımını artırır. Kemik esenlığını sahabet etmek kucakin kırmızı ten tüketimini azaltın. Bunun adına fasulye, mercimek, bezelye kabilinden protein bakımından paralıca bakliyatları beslenmenize ekleyin. Evetğlı balık tüketimini artırın. Omega 3 bakımından paralıca olan evetğlı balıklar, eklem hastalıklarına karşı çok etkilidir. Hamsi, somon, orkinos kabilinden balık türlerinin tüketimi, kemik esenlığını olumlu yönde etkiler. Yeşil çkamer kucakin. Yeşil çkamer, eklem kireçlenmesinde olumlu etkilere sahiptir. Antioksidan ve anti-inflamatuar etkilere mevla olduğu kucakin, kemiklere destek evet. Ayrıca kireçlenmeden meydana gelen vecalara ve şalışverişkinliğe bile yerinde gelir. Kalça kireçlenmesini azaltmak kucakin yemeniz gerekenler; Yapılan fasılaştırmalara için yemiş ve zerzevat bakımından paralıca beslenmek, kalça kireçlenmesi riskini azaltır. Bu sebzelerin içli bileşeni diallil disülfitindir. Elma, muz, armut, şeftali, kavun, üzüm ve kuru meyveler, soğan, pırasa ve sarımsak kabilinden sebzeler kalça kireçlenmesi riskini azaltır.

kireçlenme ne iyi gelir

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.