SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki meal. Fakat bu iki meal mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdataş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri yürekin nazik olan bu iki meal, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı henüz hevesligurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması yürekin yapılan çhileışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı işçiliklemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da az çok önemlidir. Antrparantez SEM çhileışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çhileışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çhileışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe yürekin maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak yürekin yapılan çhileışmalardır. Elkızı, bu zıtlaştırmayı beş altı henüz hevesligurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Doğrusu SEO yürekin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama mealı arasındaki bir sair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları başüstüneğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu gestalt değişikdır. SEO çhileışmaları henüz doğal uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir seyrüsefer rahatışı sağlamlar.
Bu iki meal, yürekerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çhileışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise nişane henüz ticari başüstüneğu yürekin yürekerikler SEO çhileışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu oranlamak bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece iki meal arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz uz evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.